VDSL de neyin nesi? ADSL’i beceremeyen Türk Telekom, VDSL gelince ne yapar?
Önce “Turbo ADSL” ile uyuduk; şimdi VDSL lafları ortalıkta dolanıyor.
Benim sınırsız 1Mbit olması gereken “turbo” ADSL’im, günün %95′inde, 512 K’nın bile altında. Zaman zaman 10 K ile download yapabiliyorum; ama haklarını yemeyeyim; birkaç kez 84 k’yı filan gördüm.
Türk Telekom, “kardeş, neden bu böyle yavaş, turbonun türbini rektifiye mi istiyor?” diyenlere “kardeşim beleş bulunca hepiniz asıldınız, yetmiyor” gibisinden açıklamalar yapıyormuş. Ben arama zahmetine bile girmedim şahsen, orada oturan ve sadece “belli formattaki” sorulara “öntanımlı cevaplar” veren call center çalışanının derdime deva olacağını düşünmedim.
Neden olmuyor derseniz, bunun iki tarafı var. Birincisi, kablo kalitemiz ADSL için bile düşük, yetersiz. Ama en önemlisi, yurtdışı çıkışımız komik derecede kısıtlı. Sadece rapidshare’in bant genişliği, toplam Türkiye çıkışının iki katı filan.
Bu dediğimi biryere yazın: Türk Telekom’un derdi, hızlı Internet sağlamak filan değil. VDSL ile yapmak istedikleri, IP TV’ye geçişi sağlamak. IP TV’yi Aydın Doğan getirmek istiyor, daha da fazla Bir şey söylemeye gerek yok herhalde! Aslında 8 Mbit gibi hızlara çıkmak ADSL2 ile mümkün; VDSL’e filan gerek yok. Buna rağmen, daha kotalı ve 1 Mbit gibi uyduruk hızlarla bile yerlerde sürünen yurtdışı çıkışının VDSL ile nakavt olacağını tahmin etmek hiç de zor değil. Ama dediğim gibi, VDSL , IP TV için gerekli ve adamların yurtdışı çıkışını ve Internet kullanıcısını iplemediği şu günkü manzaradan söyleyebiliriz. Eğer VDSL yerine, ADSL hizmetini iyileştirseler ve yurtdışı çıkış kapasitesini arttırsalardı, Internet kullanıcıları rahatlayacaktı.
VDSL gelirse, çok samimi söylüyorum, ayvayı yedik. Bunun tek getirisi, yurtiçinde hosting hizmeti sağlayan firmalara olur. Zaten, Türk Telekom 2-3 senedir, sessiz sedasız hosting hizmeti satıyor. Böylece, Internet’i sansür altına almaları da daha kolay hale gelecektir. Dikkat eden kaç kişi vardır bilmiyorum ama Türk Telekom da “sansür altyapısını” geliştirdi. Eskiden DNS üzerinden engelleme yapıyor ve OpenDNS gibi servislerle bu engeli aşıyorduk. Şimdiyse, direk portları kapatıyorlar. VDSL vatana millete hayırlı olsun!
VDSL2, ilk etapta 30Mbit hızla gelecek. Türk Telekom, VDSL2 ile birlikte, Internet bağlantı ücretlerinin “düşeceğini” müjdelemiş. Ama kotalar yerinde olduğu için sorun yok; yani artık kotalı ADSL kullananlar, daha hızlı yaşayıp daha genç ölecekler; tek fark, defin ücretlerinin biraz daha ucuz olacak olması.
VDSL2 ve altyapı sorunu
VDSL’in en büyük sorunu, 55 Mbit hıza çıkıldığında, santralle verinin aktarılacağı mesafenin 300 metreyi geçemiyor olması. Aslına bakarsanız, bu kısıtlama, bu kadar yoğun olmasa da, ADSL’de de var. Gerek ADSL, gerek VDSL2 bakır telefon kablolarını kullanıyor; ancak mesafeyi artırmak için, alıcı ile verici (santral ve Internet kullanıcısının modemi diyebiliriz) arasına fiber optik kablo döşeniyor. Fiber optik kablodaki kayıplar çok daha az olduğundan, iletim mesafesi bu şekilde artırılabiliyor. Yoksa sadece bakır kablo ile, ADSL’de 1 Mbit bağlantı bile, 1 km ile sınırlı. (Rakamları yaklaşık olarak veriyorum; zira hava sıcaklığı bile bu mesafeyi ve hızı etkileyen bir faktör)
Hal böyle olunca, Türk Telekom, VDSL2 portlarını satabilmek için birçok yerde fiber optik kablo döşemek zorunda kalacak. Aslında büyük şehirlerde altyapı söylenildiği kadar kötü değil; özellikle de zengin, Internet kullanıcısının yoğun ve kümelenmiş olduğu bölgelerde. Yine de, mevcut altyapı doğru dürüst ADSL / ADSL2 hizmeti sağlamak için bile yeterli değil; bütün bu verilerin ışığında, en azından 2008′in başını baz alarak, ben ancak 500 metre yarıçaplı bir alanda VDSL2 hizmetine geçilebileceğini, ancak altyapının iyileşmesi ile bu mesafenin artabileceğini düşünüyorum.
Yalnız, IP TV dengeyi biraz bozabilir. Örneğin, IP TV hizmeti almak isteyen bir blok, belli bir altyapı maliyetini üstlenmeye razı olursa ve VDSL limitlerinin çok fazla dışında değilse, bu bloğa VDSL gelebilir. Zira, Aydın Doğan’ın özellikle Digitürk’ü bertaraf etmek için bu oyunu çok hırslı oynayacağını düşünebiliriz.
VDSL ne zaman çıkacak?
Türk Telekom, VDSL2 servisine 2008 Ocak ayında başlayacağını ve ilk etapta 100.000 kişiye servis verebileceklerini basın bülteni ile duyurmuş. Bu basın bültenini, teknik bilgileri filan olmayan gazeteler ve onlardan haber çalan haber siteleri, noktasına virgülüne dokunmadan yayınlamışlar. İlk olarak 30 Mbit ile başlayacaklar; teorik sınır 70 Mbit olmasına rağmen, mevcut altyapı dahilinde, aynı binadaki modeme bile 70 Mbit verebileceklerini düşünmüyorum. Yapılmaz da demiyorum, zira bütün bunları parayı bastırdığınızda güzel güzel kuran Siemens, Alcatel gibi şirketler var. Siz paradan haber verin.
Şahsen benim için önemli olan, Türk Telekom’un yurtdışı hat kapasitesi konusunda ne yapacağı. Zira, sadece kapı komşumla 30 Mbit dosya transfer etmek bana Bir şey sağlamıyor; zira ethernet kablosuyla bunun 30 katı hıza şu an erişmiş durumdayım. Ben 1 Mbit’lik bağlantım ile bile zaman zaman ancak 128 K hız görebiliyorsam, VDSL benim için hiçbirşey ifade etmiyor. Önce ADSL’i düzeltsinler; bunun yolu da yurtdışı kapasitesini artırmaktan geçiyor.
Line attenuation değeri, VDSL bana gelirmi…
Modeminizde görebileceğiniz üç parametre, hat kalitenizi bilmek açısından değer taşıyor. Bunlar, SNR Margin, US (Upstream-upload) Line Attenuation ve DS (Downstream, Download) Line Attenuation.
Line Attenuation, sinyal kalitesinin dB cinsinden, hat boyunca kaybettiği güç. Kısacası, bu değer ne kadar düşükse, o kadar iyi.
Internet üzerindeki çeşitli kaynaklarda “şu kadar desibelse VDSL sana gelir” gibi yorumlar olsa da, bunların %100 doğru olduğunu söylemek mümkün değil. Örneğin, kritik bir limitte değere sahip olabilirsiniz; oysa yağmur ve aşırı soğuk-sıcak havalarda bu değerler oynayacaktır. Çeyrek desibel farkla, gerekli sinyal kalitesini tutturamayabilirsiniz. Üstelik bu değerler lineer değildir. Yüzde kaç olduğunu söyleyemem ama; 20 db ile 22 db arasındaki fark %10 değil; çok çok daha fazla.
Üstelik, burada işin içine DSLAM’ler filan da girecek (DSLAM’i çok basit olarak, bölgenizde Internet bağlantısını dağıtan router gibi bir ünite olarak tanımlayabiliriz). Türk Telekom, en azından şu anki haliyle farklı donanım ve markalar kullanıyor; sözgelimi 9 dB Edirne Ayşe Kadın’daki DSLAM için yeterliyken, Trabzon Pelitli’deki farklı marka/model bir DSLAM, 8 db gibi daha kuvvetli bir sinyal gerektiriyor olabilir (aslında bu sinyalin gücü değil, sinyaldeki düşme oranı, ama doğal olarak sinyal gücünün bir parametresi olduğundan öyle varsayalım. Sonuçta burası mühendislik fakültesi, ben de elektronik mühendisi değilim!)
ADSL modemleri VDSL ile kullanabilecek miyiz?
Hayır. VDSL modemler genelde 150 dolara yakın fiyatlarla satılıyorlar. Şu an Türkiye’de Zyxel’in VDSL modem sattığını biliyorum. Yurtdışında 100 doların altında modemler oldukça bol; VDSL yaygınlaştıkça daha ucuz ürünler kısa zamanda piyasayı dolduracaktır.

bülent kayhan :
Eki 17, 07 at 1:23 pmBu yazı çok aydınlatıcı. Teşekkür ederim. Kötü hizmeti pahalıya almaya devam edeceğimiz çok açık. Kendi elimizle Telekom denen bir tekel yaratmışız. Eski doğu bloku ülkeleri bile bu konuda bizden 5 kat ileri durumdalar. İşte rakamlar:
Japan 10616 kb/s 4882 kb/s
Sweden 7562 kb/s 2597 kb/s
Latvia 6494 kb/s 2467 kb/s
Romania 5821 kb/s 2893 kb/s
Bulgaria 5078 kb/s 2595 kb/s
okan :
Oca 02, 08 at 2:11 amBen bu telekom un taaa
ben bu telekomun taaaa ……
Çoğu siteye ve benim sitem dahil istanbul/Anadolu Yakasından Girilmiyo
ama amerika/Avrupa dan ve avrupa yakasından girilebilio kendi anadolu yakasındayım ve kendi siteme giremiyorum
LosLocos75 :
Oca 05, 08 at 5:56 amselam herkese….ben istanbulda call center sahibiyim….internetdn ses taşıyoruz almanyya ve ben yukarıdakı yazıya kesinlikle katılıyorum….vdsl cok süper bişey ama bir altyapı eksik ve iki yurtdışı cıkışlar rezalet….hergün cekiyoruz bu türktelekomun lanetini…selamlar Hüseyin B
baranbjk :
Oca 07, 08 at 2:24 pmkardeşim katılıyorum sana vdsl modem al vdsl kullan oooo daha çok nişimiz var daha altyapı hazır değil + bizden geride olan ülkeler bile bizden hızlı net kullanıo yazık bize diyorum türk telekom olduğu sürece bu değişmez
okan :
Şub 07, 08 at 12:52 amçok doğru söylüyosunuz.Kötü hizmeti pahalıya …
Ramazan :
Nis 12, 08 at 1:24 pmDünya üzerinde hiç bir ülkede bizim kullandığımız kadar lüzumsuz yere kota kullanılmıyor. rapid sitesinde neden sadece Türkler ilk sıralarda hiç araştırdınız mı?.
Bunları daha önceden telekomu yöneten vatandaşlara soracaksınız. üçüncü dünya ülkelerinin bile kullanmadığı kalitesiz kabloları telekoma nasıl oluyorda 1. sınıf mış gibi fahiş fiyattan almışlar. gibi. dahasıda var hiç bir ülkede bimiz ülkedeki gibi sırf 5 kuruş kazanmak için 1000 lerce abonenin hatları kesilmiyor bakırını kullanmak için. adamlar fiber optik kabloları kesiyorlar ne yapacaklarsa ama onlarıda satıyorlardır. hee bu arada adsl de abone olurken bir sözleşme imzalanır ve bu sözleşme derki ;
Hattın hızı abonenin santrale olan uzaklığına ve santral arasındaki kabloları kalitesine bağlıdır. Ne tür kablo kullanıdığımızı ve bunları nasıl aldığımız da ortada.
Süleyman Döner :
Haz 10, 08 at 11:58 pmYav varya resmen kazık atıyorlar. Bunlar arkadaşın açıkladığı gibi sansürü dahada geliştirmek istiyor. Bakalım hayırlısı
VDSL nedir? | Şekercioğlu Günlüğü :
Haz 11, 08 at 1:50 am[...] Kaynak:http://www.pozitifpc.com SHARETHIS.addEntry({ title: “VDSL nedir?”, url: “http://www.sekercioglu.eu/?p=160″ }); [...]
Serhat :
Haz 11, 08 at 11:41 pmÖnemli olan line attenuation değerinden ziyade SNR (signal to noise), yani sinyal gücünün hat üstündeki gürültü gücüne oranıdır. Bu değer 15 dB ve üzerindeyse, hat sağlıklı olarak çalışır. Eğer 1024 abonesiyseniz tabi. Hızınız 4096 ise SNR değeri 9 dB ler, hattın sağlıklı çaışması için yeterlidir. Bunun sebebi yüksek hızdaki sinyalin santralden daha düşük sinyal gücüyle çıkmasıdır. Yukarıda resim sizin modeminize mi ait bilmiyorum ama download margin 31 dB’ken, upload margin 6 dB olarak gözüküyor.(US -DS Margin kısmı) Bu durumda sık sık kopmalar ya da hız düşüklüğü yaşanabilir. Bunun için eğer modeminizde bunu kontrol edebileceğiniz bir arayüz varsa,bu değerleri kontrol etmeniz, duruma göre arıza kaydı bırakmanız sorunu çözebilir.
Line attenuation kısmına gelince; 23 dB lik bir sinyalin 20 dB ye düşmesi,sinyalin yarı yarıya düşmesi manasına gelir.
Yine de attenuation kısmı ne olursa olsun, eğer SNR değeriniz iyiyse, sinyaliniz gürültüden o kadar kuvvetli , dolayısıyla sinyal o kadar kaliteli demektir. Saygılar..
Barış Atasoy :
Haz 12, 08 at 4:23 amFaydalı bilgiler,teşekkürler.Doğrusunu isterseniz, bu bir sinyalse,gürültü değerini belirten parametreler de vardır mantığıyla, tek bildiğim Signal to noise ratio değerini bende aradım; ancak modem SNR değerini vermiyor. Ya da ben o kalabalıkta yakalayamadım. Yakalasam da, orada yazan değerlerin -diğer parametreler de dahil- ne kadar sağlıklı olduğundan şüpheliyim.
Halil :
Haz 22, 08 at 1:58 pm1024/256 hzları belirttiğiniz gibi değildir.Ynalış bilgilendirme olmasın.Yaklaşık 1 yıldır 1024 kullanıyorum,100+110k arasında indirme hızım var ki buda onun çıkabilceği maksimum hızdır.Karşı taraftaki server ın bu hızı desteklemesi grk,yoğun yada hız desteklemiyor ise o hıza çıkamazsınız.Her site yada server o hızlara çıkamıyor yoğunluktan.
yok :
Haz 25, 08 at 2:15 pmVDSL2 1.Temmuz.2008 itibari ile tüm ülkede hizmete giriyor.
32 MBit: 128 YTL
16 Mbit: 98 YTL
Erman :
Haz 30, 08 at 11:35 pmGürültü ve Zayıflamayı birbirine karıştırmayın line attenuation hattaki zayıflamadır ve gönderilen data nın cinsine göre belirli bir dB nin üzerindeki zayıflamada karşı taraf gönderdiğimiz bilgileri alamaz. Kablonun iç direncinden kaynaklanır o yüzden telefon şebekesi döşenirken mesafeye göre yarıçapı değişen bakır kablolar döşenir. örnek: 04mm yakım mesafe 0.9mm uzak mesafe gibi. SNR ise sinyalin üzerine gürültü binmesidir kablonun yaralanması sonucu kabloya su girmesinden yada elektrik hattından etkilenmesi yada arkadaşın dedigi gibi havaların sıcak olmasından kaynaklanır ve sitelere baglanırken delay a yol acar. Bu iki faktor de öenmlidir bunların haricinde distorsion da önemli bir etkendir ama bunların hepsinin çözümü Fiber kablodur.
Japonyada Eve kadar Fiber uygulaması yapılmakta ve adamlar 100Mbit/s Download ve UPload hızları almakta hemde komik rakamlara.
Telekom un bu işi uygulamaya koyabilmesi icin eve kadar fiber döşeyip yut dışı çıkışlarını arttırması gerekiyor inş yakın zamanda yaparlar.
Sajra :
Tem 04, 08 at 11:29 amYediniz bizi telekom..
Zaten surum surum surunuyoruz gosterip gosterip vermedikleri sozde hizdan ..
Call center in adi gectigi cumleye ise katilmamak elde degil 2 sefer aradim ikisinde de aldigim cevaplar o kadar sacmaydi ki konusmanin kaydi tutuluyor olmasaydi o kizi ayak ustu yolicaktim acaba benim kadar anliyormu da sok kur modemi diyor ezber beyinli =]
hihhhhhhhhhhhh
gökhan :
Ağu 21, 08 at 5:57 amyyrtdışı çıkış hızları 170 gbs ye yükseltilmiş durumdaymış. hatta bunun en yoğun olduğu dönemlerde bile sadece % 55 i falan kullanılıyomuş. altyapı sorunu olmicamış vdslle ilgili.
Tolghan :
Eyl 02, 08 at 10:57 amSelamlar Yazıyı Okudum Cok Güzel Bakın Size Birsey Soracam Vdsl Sifrelerini Kırıp Adsl Modemden İnternetten TTnert Sitesine Girip Kırdıgımız Vdsl Sifresini <girsek Baskasının İnterneti Kullanıoruz Deilmi ?? Pekı Hızdada Artıs Olurmu??
Alp Onur Onat :
Kas 04, 08 at 2:34 pmTürk telekomun resmi sitesinde yaptığı açıklama ;
“TÜRK TELEKOM’UN GÜÇLÜ ALTYAPISINDA BÜYÜK YENİLİK : VDSL2″
Rakamlar gerçeği söylemesine rağmen türk telekom hala kendi altyapısına güçlü deyip yanlış bilgiler verebiliyor. Fazla söylenebilecek bir şey yok, verdikleri hizmeti ve aldıkları vergileri görebiliyoruz…
çetin :
Kas 19, 08 at 1:45 amvdsl’i 1 aydır kullanıyoruz. 60 kullanıcılı bir LAN ımız var. 32 Mbit vdsl. 60 kullanıcının minimum 40 tanesi aynı anda aktif kullanırken 20 mb bir dosyayı 15 saniyede indirebiliyorum.
firefoxun dosya indiricisinde 1100 k ile download görebiliyorum. pardus sitesinden linux update işlemi yaparken 1200 k ile dosya çekebiliyorum. sörf mükemmel derecede hızlı. yalnız bazen 10 – 15 saniyelik donma/takılmalar oluyor. sebebi modemmidir, hatmıdır bilmiyoruz. telekomda bilmiyor. bu paraya mükemmel bence.
telekomun yetersizliği herkes tarafından malum ama vdsl iyi bişey
ali ihsan :
Ara 10, 08 at 7:03 pmSizi tebrik ediyorum. Elektronik mühendisi olmadığınızı söylüyorsunuz. Ama şahane bir analiz yapmışsınız. Yazınız çok aydınlatıcı. Konuya emek vermişsiniz. Herşeyden önce basmakalıp bilgileri değil , kavrayarak , düşünerek , yorumlayarak bu bilgilere ulaşmışsınız. İnternet adresinizi kaydettim ve bundan sonra da yazılarınızı okuyup değerlendireceğim.
Başarılar diliyorum.
kazım kazım değil colina kazım :
Ara 14, 08 at 4:43 pmarkadaslar gercekden ayıp bukadar hızlı netı ne yapacaksınız suan turkıyenın heryerınde ınternet bıle yok once net ucuzlamalı ardından hızı artmalı yoksa hergun yenı paketler cıkar yenı fıyatlar maden cok ılgılenıyorsunuz kablolu tv ye bakıın o da dah uyguna sınırsız net ımkanı sunuyor ama ondan bahseden yok
Osman Yılmaz :
Oca 03, 09 at 8:32 amMerhaba, VDSL ISP ler üzerinden verilmeye başlandı. Aşağıdaki adresten online sorgulama ve başvuru yapabilirsiniz: http://vdsl.kbh.com.tr/VDSL-Sorgulama.aspx Başvurunuzdan sonra sizi arıyorlar ve ortalama 24 saat içerisinde 16/32 Mbit VDSL kullanmaya başlıyorsunuz.
mustafa tekin karacan :
Oca 03, 09 at 4:57 pmarkadaşlar merhaba,
vdsl, türk telekom alt yapı eksiklikleri vb. konulara değinmek istemiyorum.Okuduğum kadarı ile bu konularda yeterince yazı yazılmış olduğunu görüyorum.Ben daha ziyade yaşadığım canlı deneyimden bahsetmek istiyorum.
VDSL kurmuş ve performansı görmüş birisi olarak tecrübelerimi aktarmak istiyorum.
VDSL var ve bunu satan özel yetkili internet servis sağlayıcı firmalar da var ve bunlardan birtanesi niobe telekom.çok ikna edici ve inandırıcı gelmese de ben de başvuru işlemimi yaptım ve ankara çözüm ortağı olan kurumsal bilişim hizmetleri isimli şirketten başvurumdan 15 dk sonra bir telefon aldım.
Başvurum ile ilgili görüştük ve başvuru işlemlerinin tamamlanmsı için bir kaç kurumsal bilgi ve onayımı istediler.ben 1-2 hafta bekleriz diye düşündüm fakat aynı gün öğlenden sonra saat 4 civarı vdsl devresinin hazır olduğunu ve uygun olduğum zaman kurulum için gelebileceklerini bildirdiler.Çok şaşırdım ve arkadaşları ofise davet ettim. VDSL modemi de yanlarında getirdiler ve bedeli dahilinde kurulumu yaptılar. 32 mbit fiziksel bağlantı kuruldu fakat internet üzerindeki adsl hız testlerinde görebildiğim maksimum hız 21 mbit oldu.Download işlemi de oldukça tatmin ediciydi.sonuç olarak şirketimizde 2 adet 4 mbit vdsl bağlantısını paylaştırmaktansa 21 mbitlik vdsl benim için çok daha uygun bir çözüm oldu.
gelen arkadaşa 32 mbit başvurumun neden maksimum 21 mbit kısmını kullanabildiğimi sordum ve aldığım yanıt VDSL teknolojisinin bir takım handikaplarından kaynaklı olduğunu açıkladılar.Bakır telefon kabloları üzerinden gelen vdsl dataları şuan için telefon santralinden 1500 mt uzaklıktaki birimlere verilmediğini, performansında ise santrale olan mesafe ve bölgedeki bakır telefon kablolarının kalitesinin yüksek oranda etkili olduğunu aktardı.
türk telekom saha dolabı olarak bilinen sokak başlarındaki telefon dağıtım kutularının hepsini fiber optik kablo ile destekliyorlarmış ve çalışmalar ankarada baya ilerlemiş olduğu bilgisini de aldım.
sonuç olarak bu şartlarda ben yine aldığım hizmetten memnunum.
ankara bölgesinde yaşayan ve ilgilenen arkadaşlar için aşağıda web sitelerinin adreslerini de vermek istiyorum.Site üzerinden telefon hattınıza vdsl verilip verilmediği kontrol edebiliyor ve isterseniz online başvuru da yapabiliyorsunuz.
http://vdsl.kbh.com.tr
Barış Atasoy :
Oca 03, 09 at 6:02 pmMustafa bey, yaşadığınız deneyimi “ipi gösterip köteğe razı etmişler” diye açıklamak mümkün…
Dünya ortalamasına göre “karaborsa” fiyatla bir hizmet alıyorsunuz ve aldığınız bu pahalı ve dünya standartları altında hizmetin sadece “zamanında” verilmesinden dolayı seviniyorsunuz.
Üstelik, “anında görüntü”, bağlantı hızınız vadedilenden %30 düşük.
VDSL, Telekom’un yerlerde sürünen yurtdışı çıkışını daha da çekilmez hale getirecek; umarım yaygınlaşmaz. Şayet yaygınlaşırsa, 1 aya kalmaz Google’a bile 2 dakikada giremez oluruz.
Hayırdır inşallah diyorum; VDSL hakkında bu gece gelen ikinci yorum bu. Gerçi hayır ve Türk Telekom aynı cümlede kullanılabilen kelimeler değil, olmayacağı da belli.
edemirci1 :
Şub 13, 09 at 11:34 pmADSL pahalı diyenleri şöyle alalım.
Herkes internetin hızından ve pahalı olmasından şikayet ediyor. Lakin bir çok kişinin kullandığı 1 Mbit 4 GB kotalı 30 TL (aslında 29 TL), 1 Mbit limitsiz 50 TL (aslında 49 YLT) kısaca 20 TL fark verildiğinde 1 Ayda 200 GB downlodan yapılabiliyor. Bu da %5000 (Yüzde beşbin) yani 1.7 kat fazla ödendiğinde 50 kat fazla kullanılabiliyor demek.(Daha basit anlatımı 2 kat öde 50 kat indir). Hız olarak 1 Mbit Limitsiz 50 TL(aslında 49), 4 Mbit Limitsiz 90 YTL (aslında 89 TL) kısaca 40 TL fark verildiğinde %400 (Yüzde dörtyüz) yani 1.83 kat fazla ödendiğinde 4 kat fazla hızlanılıyor demek.(Daha basit anlatımı 2 kat öde 4 kat hızlan). Durum Tellcom’un Quicknet abonelerindede farklı değil. En çok tercih edilen 5 Mbit Limitsiz 50 TL (aslında 49), 100 Mbit Limitsiz 150 TL (aslında 149) kısaca 100 TL fark verildiğinde %2000 (Yüzde ikibin) yani 3 kat fazla ödendiğinde 20 kat fazla hızlanılıyor demek. (Daha basit anlatımı 3 kat öde 20 kat hızlan). Düşünüyorum da ISS şirketleri çok yüksek bir çoğunluk düşük hızları tercih ederken neden yatırım yapsınlar ?
Eğri oturalım doğru konuşalım. 89 TL vermek istemeyen 4 Mbit bağlantıyada vermez 1 Gbit bağlantıyada.
1 Mbit limitsiz interneti 4 katlı apartmanda ortak kullananların bulunduğu bir ülkede yaşadığınızı hatırlarım !
Tek sorun vergidir. %18 KDV ve ne için verildiği belli olmayan %15 ÖİV’dir. Toplamda %33 vergi ile maliye çıldırmış olmalı.
Alfanumerik :
Nis 24, 09 at 2:09 pmMerhaba arkadaşlar,
Doğrusu yazıyı tamamen okumadım ama VDSL muhabbetine niyetlenen varsa ben kendimi kobay olarak ortaya attım denedim beş para etmezliğini gözlerimle gördüm. İlk gün tam hızında kullandığım VDSL 2.,3.,4. günlerinde gitgide düştü şu an bazen 4096 bazen 2048 görüyorum. Defalarca arıza kaydı bıraktım ama TTNET’in eski santralcilerden bozma teknik elemanları defalarca gelip gittiler ve hiçbirley yapamadılar. Bununla beraber yapamayıp gittikleri ve bana başka arkadaşlarının ilgileneceğini söyledikleri gibi her seferinde TTNET müşteri hizmetlerini arayıp arıza kaydı bırakmam gerektiğini söylüyorlar (sanki sorunu gidermişler ve ben yeniden bozmuşum gibi) Ayrıca abonelikte hediye ettikleri “Huawei” markalı ve kendini Alcatel’e rakip gösteren Çin firmasının ürettiği modem tam bi kabus. Güvenlik duvarı ayarları ile ilgili bir seçenek yok modemi kapatıp açtıktan sonra kendine gelmesini beklemeniz yaklaşık 5-7 dakika alıyor, modem ayarları ile ilgili kendi firmasını bile aradığınızda size bilgi veremeyip JOE adında yine herhangi bir bilgisi olmayan adama aktarıyorlar (adamın Türkçe bilmediği için anlaşamayıp bizden kurtulmayı diliyorlar).
Sözün özü VDSL hıyar dediler tuzu kapıp koştuk. Dua edelim birileri birşeyler birşeyler yapsın, biz de TTNET’e dayı demekten kurtulalım.
Hoşçakalın…
webokan :
May 29, 09 at 10:53 amÖnce bir ADSL hallolsun sorunlarını halledin alt yapınızı geliştirin sonra vdsl e bakın çağrı merkezinize işi bilmeyen adamları almayın !
WambliSapa :
Haz 24, 09 at 8:48 amMerhaba,
Öncelikle çok faydalı bilgilerin paylaşımı için teşekkür ederim. Ben de bir VDSL mağduru olarak yaşadıklarımı yazmak isterim. Şirkette yaklaşık 30 kullanıcı var ve günlük kullanımda ihtiyacımızı daha iyi karşılamak ve hızımızı arttırmak için VDSL başvurusu yaptık. Port yok, başvuru çok, mesafeniz uzak araya router koyacağız gibi sebeplerle başvurumuz bekletildi. Nasıl olsa ADSL kullanıyoruz işimiz devam ediyor diye fazla üstüne düşmedik. Daha sonra başvurumuzdan yaklaşık bir ay sonra sorguladığımızda cuma gününe randevu verdiler ve VDSL bağlamaya geleceklerini söylediler. İlk olarak cuma günü sabahtan ADSL kesildi aradığımızda VDSL geçiş için portumuzu değiştirdiklerini artık ADSL hizmetini alamayacağımızı öğrendik. Başladık beklemeye ama klasik olarak o gün gelmediler işleri yoğunmuş ve bitirememişler. Bu arada ADSL de kesik olduğu için işlerimizi de yapamadık. Cumartesi sabahı ise birisi modemi getirip bırakmış ve gitmiş. Tüm çabalarımıza rağmen teknik destek aldığımız ekibimizle beraber modemi çalıştırmayı başaramadık. Tabi bu arada cumartesi öğlen olduğundan karşımızda da artık muhatap bulamadık pazartesi gününü beklememiz söylendi. Pazartesi günü karşılıklı testlerle ancak akşama doğru modemi çalıştırdık. Sorunlar bitti artık hızlı bir internete sahip olduğumuzu düşünmeye zaman bile bulamadan sıkıntılar başladı. Şu anda hız olarak çok oynak bir internetimiz var. Yaptığım testlerde en yüksek 13 Mbit. gördüm oda bir kere yeni kurulduğunda şu anda testlerde 2-10 Mbit. arasında değişken değerler görüyorum. Asıl önemli konu sürekli kopmalar yaşıyoruz. Genelde kopup 5-10 dk. arası geliyor veya modeme reset atılarak düzeliyor. Ama bu sıkıntı hemen her gün günde 3-5 defa başımıza geliyor. Şu anki yaşadıklarımdan sonra keşke ADSL de kalsaymışım diyorum. VDSL e geçmeyi düşünecekler bu yaşananları düşünmelerini tavsiye ederim. Saygılar.